Edirne Gezimiz

Geçen hafta sonu sabah ani bir kararla Edirne'ye gitmeye karar verdik. Uzun zamandır görmek istediğimiz bir yerdi ama ya havalar bahane oldu ya da başka işlerimiz araya girdi. Babam da o hafta sonu biz de olunca ailecek gitmek daha da iyi oldu.

İlk durağımız tabi ki Selimiye Camii'ydi. Hakkında çok yazı okuduğum, resimlerini gördüğüm camiiyi nihayet görme şansımın olmasına da ayrıca sevindim. Mimar Sinan'ın 'ustalık eserim' dediği Selimiye'yi görmek için bile Edirne'ye gidilebilir.

Fakat bizim Edirne'ye gitmek için başka nedenlerimiz de vardı:) Sosyal medyada paylaştığım bu görsel şöleni burada da sizler için paylaşıyorum. Edirne deyince akla tava ciğeri geliyor ama mekan konusunda pek çok öneri var: Genelde Aydın ve Niyazi Usta ağır basıyor, hatta 'Aydıncı'lar çok daha fazla diyebilirim. Aydın ustanın mekanı 2-3 masadan ibaret ve her daim inanılmaz bir kuyruk var. Çocukla o kuyruğu bekleyip başka bekleyenler için apar topar kalkmak bize pek uymayacağı için biz aynı zamanda Edirne'nin en eski ciğercisi olan Niyazi ustada karar kıldık. Mekan olarak da çok daha rahattı. Ciğer üstüne de Edirne'nin meşhur tatlısı Hayrabolu ve peynir helvasını denedik. Peynir helvasını daha öncede ŞU YAZIMDA anlattığım Çanakkale gezimizde de tatmış çok da beğenmiştik ama Edirne'de yediğimiz kesinlikle çok daha güzeldi.

Karınlar doyduğuna göre gezimize kaldığımız yerden devam ediyoruz. Biz Selimiye Camii'nin içini gezeduralım, Nil orada bile kendine arkadaş buldu. Arkadaşlarının yaş ortalaması kendisinden biraz büyük olsa ve balonlarına sahip olmaya kalksa da onlarla güzel vakit geçirdi. Selimiye'nin serin avlusu o sıcakta oyun oynamak için en güzel mekandı:)

Edirne'de görülecek en güzel yerlerden biri de kesinlikle Trakya Üniversitesi ve içindeki Lozan Anıtı.
Baba kız el ele Lozan anıtı boyunca yürüdüler. Ardından Nil'i tamamen özgür bıraktık.

Üniversitenin bahçesi Nil için rüya gibiydi. Çimlerde doyasıya koşturdu, oturdu, yattı.

Edirne'nin eski tren istasyonu üniversite binasına dönüştürülünce okulun içinden de böyle nostaljik tren yolu kalmış. Okula bambaşka bir hava katmış.

Ve gün batımında muhteşem manzaralı Meriç...

Nehir kenarında biraz soluklanmak için oturduk ama çok oturmadan kalkmak zorunda kaldık.
Nedeni: devasa sivri sinekler. Hiç bu kadar büyüklerini görmemiştim. Neyse ki fazla hasar almadan kalktık.

Akşam yemeğini ise yine hakkında oldukça iyi yorumlar okuduğum 'Köfteci Osman'da yedik. Neden fotoğrafı yok derseniz Nil dahil öyle bayılarak yemişiz ki fotoğraf çekmediğimizi tabaklarımız bittikten sonra fark ettik:)

Peki Edirne'den dönerken ne almalı derseniz:
1. Badem Ezmesi
2. Kavala Kurabiyesi
3. Kallavi (Antep fıstıklı kurabiye)
4. Hürrem (Cevizli sucuğun içi antep fıstıklı dışı narlı olanı)

Biz yine öneriler ile 'Keçecizade'den alışverişimizi yaptık ama pek çok kişinin elinde 'Arslanzade' poşetlerini görünce bir de orayı deneyelim dedik ve maalesef neden buradan almadık diye pişman olduk. Evet Keçecizade'nin badem ezmesi lezzetli ama kesinlikle Arslanzade'de tattığımız çok daha lezzetliydi. Keçecizade'den almadığımız Hürrem'i buradan aldık. Lezzet bir yana, Arslanzade'yi işleten bey o kadar nazik, o kadar kibardı ki 'tüm esnaflar böyle olsa' diye içimizden geçirdik. Bir dahaki Edirne ziyaretimizde badem ezmelerimiz Arslanzade'den olacak.

Ve eve gelince mutlu son:)

10 yorum:

1. cok sevdigim yerlere gitmişsiniz, 2 kez gittim, hala da gitmek hatta orada yasamak istiyorum :)

Yanıtlar
    1. Gerçekten yaşanacak şehir. Türkiye'de İstanbul'dan sonra sayılı favori şehirlerim arasına üst sıradan girdi:)

Sil
  2. Özlemişim oraları :( Ailem yaklaşık bir 5 yıl Edirne'de yaşadı. Gördüğüm en temiz şehirdi .Nil'de çok mutlu görünüyor:) O sivrisinekler akşamları uyutmaz adamı , çeltik tarlaları yüzünden at kadar büyük sivriler var orada :))

Yanıtlar
    1. Evet Nil de biz de çok sevdik. En başta yemyeşil bir şehir. Böyle kaç tane büyük şehir kaldı? Edirneliler çok şanslılar. O sivrisinekleri gece uyurken düşünemiyorum

Sil
  3. Gidesim geldi... Fotoğraflar ve anlatım harika ;)

YanıtlaSil
  4. Gidesim geldi ... Fotoğraflar ve anlatım harika ;)

5. Edirne'ye gidersem bu yazı da benim işime yarayacak :) Oh çok iyi yapmışsınız walla. Annemler gittiklerinde sabunlarının da meşhur olduğunu söylemiş ve hediyelik şekilli sabunlar almışlardı.
    Dediğin gibi sırf Selimiye için bile gidilir..

Yanıtlar
    1. Mutlaka gitmelisin eminim çok seveceksin. Evet o meyve sabunlarının fotoğraflarını da çekmiştim aslında ama çok uzun olur diye koymak istemedim. Meyve sabunlarını boşver badem ezmesi yeter:)

Sil
  6. bana tavsiye etçek bişi kalmamış,heryeri gezmişsiniz saglık müzesi hariç,bi dahakine kalsın o da:)