Viyana Gezi Notları - 1

Geçen hafta uzun zaman önce planını, programını yaptığımız Viyana - Salzburg - Münih hatlı gezimizi sonlandırdık. Arayı çok uzatmadan gezi yazıları dizime başlıyorum:)

Klasik müziğin ve sanatın baş kenti olan Viyana hava alanına indiğimiz ilk dakika bu güzel detay ile bize merhaba diyor. Detay için duvardaki notalara bakınız: Johann Strauss eserleri

Hava alanından çıkıp valizimizi bırakmak üzere direkt otelimize geçiyoruz. Otel tam da beklediğim gibi, gayet temiz, merkezi ve çalışanları oldukça yardımcı. Otel seçerken en dikkat ettiğim konulardan biri metro istasyonuna yakın olmasıdır. Burası da yine bir iki dakikalık yürüme mesafesi ile ulaşım bakımından bizim için oldukça rahatlık sağlıyor.

Viyana'ya öğlen uçağı ile gidip, akşam üzeri ulaşınca biraz merkezde dolaşıp kendimizi 1872 yılından yapılmış Rathaus (belediye binası) önündeki festivale atıyoruz.

Burada canlı konserin dışında tüm dünya mutfaklarından örneklerle çevrelenmiş ufak büfeler var ve herkes iştahla bir şeyler atıştırıp canlı müziğin keyfini çıkarıyor. İlk gün için çok rahatlatıcı bir ortam olduğunu söyleyebilirim. Festival Ağustos ortasına kadar devam edecek, gidecekler kaçırmasınlar.

Sabah erken saatlerde uyanıp 72 saatlik Viyana biletlerimizi (72 saat boyunca bütün ulaşım ağını bu bilet ile kullanabiliyorsunuz) aldıktan sonra kendimizi Viyana'nın en merkezi yeri olan Stephanplatz'a atıyoruz.

Dünyanın en uzun kiliseleri arasında yer alan St. Stephans katedralinin heybetli görüntüsü ile karşılaşıyoruz. Burası aynı zamanda Viyana başpiskoposluğunun da ana kilisesi. Viyana'nın pek çok yerinden de görülmesi de bir başka özelliği.

Katedralin içi de dışı kadar büyüleyici.

Atlı arabalar Avrupa'nın bir çok yerinde olduğu gibi Viyana'ya da şehre hoş bir hava katıyor. Atların ne kadar bakımlı olduğunu da eklemezsem olmaz. Pırıl pırıllar.

Viyana'nın 3 büyük sarayından biri olan Hofburg sarayı ile gezimize devam ediyoruz.

Burası 1279 yılında yapılmış ve şu anda cumhurbaşkanlığı sarayı olarak hizmet veren, içinde pek çok müze, kütüphane ve geniş bahçeler barındıran devasa bir alana sahip. Hepsini tek tek dolaşmak isterim derseniz bir tam güne ihtiyacınızın olduğunu söyleyebilirim. Bizim o kadar zamanımız olmadığı için gezilmesi gereken yerleri gezip burada bir iki saat geçiriyoruz.

Mert sarayın içinde zaman geçirip notlarını tutmayı tercih ederken ben Avusturya - Macaristan imparatorluğunun en ünlü, tarihe en çok damgasını vurmuş kraliçesi Sisi'nin müzesini gezmek üzere içeri giriyorum. Gördüğüm şaşaa ve ışıltılardan gözüm kamaşmış olarak dışarı çıkıyorum. İçeride fotoğraf çekmek yasak olduğu için sizlerle paylaşamıyorum ama Sisi'nin yemek takımları, sofra sunumları, kullandığı mücevher ve aksesuarları tek tek görebileceğinizi söyleyebilirim. Erkeklerin çok ilgisini çekmeyecek ama biz kadınlar için muhteşem bir müze:)

Müze çıkışı kendimizi sarayın çimleri üzerine atıp biraz dinleniyoruz.

İstikamet parlamento binası.

1883'te tamamlanan bu ihtişamlı bina Yunan mimarisinden etkilenerek yapılmış ve halen parlamento binası olarak hizmet vermekte.

Barok ve Gotik mimari örneklerinden sonra kendimizi bambaşka bir mimari örneğinin önünde buluyoruz. Burası Viyana'nın en turistik noktalarından birisi: KunstHaus. Viyanalı ünlü ressam Friedensreich Hundertwasser tarafından tasarlanmış bu enteresan bina bugün müze olarak hizmet veriyor.

Yine aynı ressam tarafından baş yapıtı olarak adlandırılan ve kendi soyadını alan HundertwasserHaus da KunstHaus'a çok yakın mesafede yer alıyor. Burası daha enterasan tasarlanmış. Hundertwasser'in modern yapı ile kendi tarzını birleştirdiği yerler ve terasının tamamen bahçe olması bu binayı en ilginç kılan özellikleri.

Yorulmak bilmeden Johann Strauss'un ünlü altın kaplama heykelini görmek üzere Viyana'nın en büyük parklarından biri olan Stadtpark'a doğru yol alıyoruz.

Muhteşem manzara karşısında büyülendiğimiz ve burada 36738390002929 adet fotoğraf çekindiğimiz doğrudur:)

Ve görkemli Johann Strauss heykeline ulaşıyoruz.

Parkın içerisindeki bu detayı da paylaşmadan yazımı bitirmek istemiyorum. Viyana'nın pek çok yerinde resimde gördüğünüz içme suyu noktaları var. Bizdeki hayratların modern versiyonu:)

Hiçbir şey yemediniz mi diyorsanız tabii ki ünlü Viyana tatlarından da bahsedeceğim ama ona ayrı bir post hazırlamayı düşünüyorum. Geçiştirilemeyecek sunumlar ve tatlar var:)

Arkası yarın...

16 yorum:

1. Merakla bekliyorum canım çok güzel fotolar

Yanıtlar
    1. Sağol Mervecim, Nil'den fırsat bulduğum an oturup yazabiliyorum:)

Sil
  2. bayıldım fotoğraflarınıza :)

1. Teşekkür ederizz, her zaman beklerizz

3. viyanayı tekrar burada görmek ne güzel. en
    sevdiğim gezilerden biri olmuştur viyana. ama strauss altın kaplama
    heykeli kaçırmışız :(

Yanıtlar
    1. Viyana'yı gidip sevmeyen yoktur sanırım. Çok güzel bir şehir. Tabii nasıl baktığımız ile de alakalı. Heykeli ben de internette bir kaç yorum aracılığı ile öğrendim aslında. Rehberler ya da turist haritaları hiç göstermiyor.

4. Merhaba Yeşim Hanım,
    1 Ekim'de Viyana'ya gidiyoruz. Yazı dizinizi okumaya başlıyorum şimdi, milyon tane sorumu mazur görürsünüz umarım :)
    Sevgiler,
    Fatoş

Yanıtlar
    1. Ne isterseniz sorabilirsiniz, seve seve:)

Sil
  5. Viyanada buldugunuz her musluktan su icebilirsiniz. hic biryerin suyunu Viyanadkailer gibi lezzetli bulmadim nedense. Parlamentonun acik kapi gunune denk gelmis olsaydiniz meclisin icine girebilirdiniz Katedralin altindaki mezari da sadece belli saatler acmalari yuzunden gezememistim size d edenk gelmemis anlasilan ;) .... Ama kisa zamanda bir cok yer gezebilmissiniz resimler de cok guzeller...

YanıtlaSil
  6. Merhaba blogunuzu Viyana gezimiz için bilgi toplarken buldum, çok hoşuma gitti. İki gün sonra ordayız kısmetse. Bende kendi blogumda her telden yazıyorum. Seyahat yazılarımda Amerika, Almanya, İtalya ve uzakdoğu var, merak ederseniz beklerim :)

7. Viyanayı bu dediğiniz çoğu yeri gezdimde avrupa genel olarak hep aynı yan istediğim viyanayı daha farklı kılan başka yerleride varmıdır .Bende slovenyada yaşıyorum slovenia küçük ama çok şirin bir yerdir burayada beklerim...

8. yazınız için teşekkürler gezinizi anlatmışsınız birde yemeklerden bahsetseniz dahada güzel olurdu =))

Yanıtlar
    1. Yemekler için ayrı bir post yazdım:) Oraya bakabilirsiniz.

9. Merhabalar,
    Viyana gezisi icin arastirma yaparken yazinizi okudum. Cok faydali oldu gercekten. Biz de Eylul ayinda gitmeyi dusunuyoruz, otel arastiriyorum. Kaldiginiz oteli sorabilir miyim acaba? Temiz ve yeni bir otele benziyor. Cok tesekkur ederim simdiden.
    Candan

1. Candan hanım merhaba
      Ben otel konusunda biraz seçici ve çok araştırmacıyım, o yüzden gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim. Üstelik metro istasyonuna 3 dakika yürüme mesafesinde. Linki burada: http://www.austria-trend.at/Hotel-beim-Theresianum/en/