Viyana Gezi Notları - 3

Bir önceki yazımda Viyana'da 2. günümüzü yazmıştım. 2. günümüz devam ediyor. İlk durağımız Naschmarkt. Burası Viyana'nın pazarı. Fakat bizim gibi farklı bir atmosfer arayarak gelmeyin çünkü bildiğiniz peynir, zeytin, meyve çeşitleri ve minik restoranlardan oluşan bir yer. Görmeden gelmeyeyim derseniz bir tur atabilirsiniz.

Naschmarkt'ın hemen karşısında bu iki bina dikkatinizi çekecek. Ben soldaki binayı önceden gezi planımıza dahil etmiştim.

Görsel: alıntı

Burası mimar Otto Wagner tarafından 1899'da tasarlanmış Majolica House. İsmi de üzerindeki desenlerinden geliyor. Binanın özelliği üzerindeki çizimlere rağmen o dönemdeki mimariye karşı ilk defa sade ve modern bir yapı olması.

Hiç vakit kaybetmeden kendimizi üç sarayın sonuncusu olan Belvedere sarayına atıyoruz. Burası Prens Eugene'in yaşadığı dönemde ikamet ettiği saray. Bahçe içinde üst ve alt olmak üzere iki ayrı saray bulunuyor.

Sarayın bir tarafından diğer tarafına gitmek için bir hayli yürümeniz gerekiyor. Alan oldukça büyük.

Belvedere sarayındaki heykeller çok ilgi çekici. Örneğin alt saraya giderken indiğiniz merdivenlerde her ayı temsil eden minik bir heykel görebilirsiniz. Benim fotoğraflarını çektiğim Mart, Nisan ve Mayıs ayları.

Görsel: alıntı

Belvedere sarayı sonrası zaman kaybetmeden Prater'e doğru yol alıyoruz. Prater büyük bir luna park. Fakat en dikkat çekici yeri 1897 yılında inşa edilmiş ve hala çalışan büyük dönme dolap. Dönme dolaba binip yerden 60 metre yükseklikte Viyana'yı izleyebilirsiniz.

Artık yavaş yavaş akşam oluyor ve merkeze çok yakın olan Haus Der Musik'e gidiyoruz. Burası bir müzik müzesi. Bu müzeyi akşam gezmek istememizin sebebi bir çok yerin 17.00-18.00 arasında kapanmasına rağmen buranın 22.00'a kadar açık olması. Üstelik aklınızda olsun 20.00'dan sonra giriş yaparsanız %50 indirimle giriyorsunuz.

Viyana'da görmeden dönülmeyecek bir müze. Seslerin yapısı, müzik tarihi, ünlü müzisyenlerin eserleri çok eğlenceli ve düzenli bir biçimde anlatılıyor. Biz müzeden çok mutlu çıkıyoruz.

Görsel: alıntı

Artık akşam oluyor. Son olarak Viyana'yı kuş bakışı izlemek için Kahlenberg tepesine çıkmak istiyoruz. Otobüse biniyoruz. Otobüs bomboş, gittiğimiz yer bomboş, şarap evleriyle ünlü Grinzing bile bomboş olunca yolun yarısında inip tepeye çıkmaktan vazgeçiyoruz:) İn cin top oynuyor, daha konsere gideceğiz. Viyana'yı da kuş bakışı görmeyelim artık deyip geri dönüyoruz:) Fotoğraf alıntıdır. Bizim gibi akşama kalmayıp gitmek istiyorsanız gündüzü tercih etmenizde fayda var.

Ve Viyana gezimizi Figaro Hall'da klasik müzik dinletisi ile sonlandırıyoruz. Aslında hayalimiz Viyana Filarmoni Orkestrası'nı izlemekti ama yaz sezonunda devlete bağlı orkestraların hiç biri çalışmadığı için bu hayalimizi bir başka mevsime atıyoruz.

Not: Günün 2. yarısında fotoğraf makinemizin şarjı bittiği için fotoğrafların bir kısmı IPad ile çekildi, bir kısmı ise alıntı.

VİYANA NOTLARIM

* Ben Viyana'yı diğer Avrupa başkentleri gibi daha canlı, gürültülü ve eğlenceli bekliyordum. Oysa fazla sakin, kalabalıktan eser yok.

* İskoçya'da Edinburgh merkezine iner inmez bizi gayda sesleri ve sokak sanatçıları karşılamıştı ki çok etkileyiciydi ve gelen herkese bir anda başka bir atmosferde olduğunu hatırlatıyordu. Viyana'da da nedense her yerden klasik müzik sesleri duyacağımı düşünmüştüm. Maalesef ki burada belediye sokak sanatçılarına izin vermiyormuş. Bazen karşılaşıklarımız ise izinsiz gösteri yaptıkları için kısa bir süre sonra ortadan kayboluyorlarmış.

* Viyana'ya gitmişken Mozart çikolatalarından almadan dönmeyin. Pek çok marka olmasına rağmen en iyisi Mirabell markalı olanlar. Mirabell çikolatalarını bulabileceğiniz en ucuz yer ise Billa marketleri. Diğer marketlerle arasında ciddi bir fiyat farkı var.

* Avusturyalılar Almanlar gibi çalışkan değiller. Bir rehavet seziyorsunuz. Dükkanlarını da 09.00-10.00 arası açıp 16.00-17.00 gibi kapatıyorlar. Elinizi çabuk tutmanız gerekiyor.

*  Tourist Information'da çalışan görevliler dünyanın her tarafında nazik ve yardımcıdırlar. Zaten işleri de size yardımcı olmaktır. Fakat Viyana'daki tourist information'a çok fazla güvenmeden hazırlığınızı yaparak gidin. Hem hava alanındaki, hem de merkezdeki tourist information merkezlerinde karşılaştığımız tavır aynıydı: Asık bir surat ve sorularınıza kısa ve bıkkın bir modla verilmiş cevaplar.

* Hediyelik eşya anlamında da şimdiye kadar gördüğüm en pahalı ülke Avusturya. Bir magneti 15-20 TL arasında bir fiyata alıyorsunuz. Üstelik şehrin her yerinde aynı fiyatlar var. Başka yere bakarım almayayım demeyin, beğendiğinizi alın:)

15 yorum:

1. nihatın yorumu; ''10 sene yaşadım bu kadar gemedim be''

Yanıtlar
    1. Yok o daha güzel gezmiştir sindire sindire :)

2. gezi yazilarini merakla takip ediyorum..lutfen beni de ekle takip et

seyahattutkunu.blogspot.com

daha fazla paylasimlarini bekliyoruz..

sevgiler..

1. Teşekkürler takibe alacağım sevgiler

Sil
  3. Bu bilgiler çok faydalı oldu cidden. Çikolata ve hediyelik eşya önemli mevzular nihayetinde :)
    Bir şey sormak istiyorum. Havaalanından merkeze gidiş metro &tren kolay mi ulaşım şekli mi, taksi mi tercih edilmeli sizce?

Yanıtlar
    1. Bu çok güzel bir soru. Viyana maalesef hava alanı ulaşımı açısından diğer şehirlere kötü konumlanmış. Oraya şehir içi ulaşım sistemi dışında ayrı bir trenle gidiliyor, yolculuk da biraz uzun sürüyor

Sil
  4. yaklasik 10 senedir viyanadayim. sehir icine ulasim icin aslinda schnellbahnlar yani hizli tren gayet hizli gidiyor sehir icine hatta baglanti noktalalriyla sehir merkezi disindaki gideceginiz noktalara da hizli erisim sagliyor. Bir de Schnellbahna degil de CAT trenine binerseniz cok kisa surede merkeze varirsiniz aslinda... tek sorun Schnellbahnlarin merdivenli olmasi ve duzayak vagonunun bulunmamamsi bu yuzden engelli ya da bebek arabali yolcular sikinti cekiyorlar benim gordugum te sorun o ;)

1. Biz dönerken cat ile dönmüştük geç kaldığımız için ama arada fiyat farkı çok

Sil
    2. evet fiyat farki cok oldugu icin bn de genelde CAT leri kullanmiyorum ;)

5. saat 10 dan sonra Viyanada ancak 2. kahvaltini yaparsin ;)

YanıtlaSil
  6. Bir de aslinda Billa Sparla birlikte Viyanadaki en pahali marketler olmasina ragmen aradiginiz cukulatayi en ucuz orda bulmaniz degisik olmus ;) Bakma firsatiniz oldu mu bilmiyorum ama Viyanadaki ortalama en ucuz marketlerden biri Hofer ve Panny gibi marketlerdir. ogrenciyken hemen alt katimizda Billa olmasia ragmen sirf ucuz diye tramvaya biner hofer ve panyylere alisverise giderdik. Ah eski gunler.....

Yanıtlar
    1. Evet bizim de dikkatimizi çekti ama çikolata gerçekten daha ucuz billada:)

Sil
    2. ben de marketlerden Sachertorte alip hediyelik getiriyorum arkadaslara ;) cukulatadan daha degisik bir hediye oluyor.

7. buarada bir detay dikkatimi cekti,figlmüller de yemişsiniz schnitzel,ama oradaki schnitzel domuz etinden oldugunu pek cok yerden öğrenebilirsiniz..

Yanıtlar
    1. http://www.figlmueller.at/en/figlmueller-wollzeile-en.html?file=files/figlmueller/files/speisekarten/W5/Speisekarte_Wollzeile_web.pdf Bu linkten figlmüller menüsüne bakabilirsiniz. Tavukla da yapıyorlar.